بازاریاب نوشابه
نوشابه هات رو بفروش و ۱۰۰ میلیون درآمد داشته باش

رویای برای شدن

داستان زیر جوانی را به نمایش می گذارد که با فروش بالای نوشابه توانست رویاهای زندگیش را تحقق بخشد با هم این داستان کوتاه را می خوانیم.

وقتی که نا امیدانه تلاش می کنی:

من یک بازاریاب شکست خورده، در صنف های مختلفی شانس خودم رو امتحان کردم، برای رسیدن به موفقیت سخت تلاش کرده و راه های مختلف فروش رو امتحان می کردم.

ولی مشکلات همچنان ادامه داشت آخرین شرکتی که کالاهای اون رو میفروختم محصول خوبی نداشت.

تنها اسم یک برند بود که در حوزه صنعت ساختمانی استفاده می شد و بعد از مدتی هم شرکتو جمع کردن و عذر ما رو خواستن.

همیشه فکر می کردم که اگر به سن ۳۰ سالگی برسم تمام رویاهای زندگیم محقق شدن، رسیدن به این سن و ناکامی ها اعتماد بنفسم رو بشدت کاهش داده بودن.

چند ماهی بود که بیکار شده بودم و هر روز پای ثابت خواندن آگهی های استخدام بازاریاب ها در صفحات مجازی و روزنامه ها بودم.

یک روز که سر میز غذا خوری با اعضای خانواده مشغول صرف شام بودیم نگهان مادرم  آگهی استخدام یک شرکت رو بمن نشان داد.

توی آگهی نوشته بود ((اگر می خواهید به رویاهایتان برسید باید برای آن ها بجنگید)) نوشابه پروبیوتیک توکا و یک شماره تلفن هم داده بود بدون هیچ اشاره ای به استخدام بازاریاب اما در صفحه استخدام.

چند روزی از دیدن آگهی می گذشت و من هنوز داشتم تیتر های روزنامه ها رو نگاه می کردم و در وب به دنبال استخدام می می گشتم.

با اینکه تعداد بسیار زیادی آگهی جذب بازریاب وجود داشت اما نمی خواستم باز هم تجربیات قبلی برام تکرار بشه. پیش خودم گفتم اگر می خوای به رویاهایت برسی باید برای آن ها بجنگی.

با زمزه شدن این واژه ها در سرم نا خواسته توی وب سرچ کردم نوشابه پروبیوتیک توکا، چیزی از دورنم می خواست که به سمت این شرکت حرکت کنه.

اما نمی خواستم احساسات آنی باز هم به یک تجربه شکست منجر بشه. ابتدای کار با تاریخچه نوشابه آشنا شدم و در مورد تمپرتون سازنده اون تحقیق کردم جالب اینجاست که اون هم راه پر مشقتی رو طی کرده بود.

اطلاعات منفی زیادی در مورد مضرات نوشابه وجود داشت از پوکی استخوان گرفته، تا قند زیاد اون و گاز موجود در نوشابه.

در مورد ترکیب های اون شروع به مطالعه کردم می خواستم اگر تصمیم به کار جدید می گیرم با اطلاعات و دانش کامل وارد شوم و از تجربیات فروشم بهترین استفاده رو ببرم دیگه نمی خواستم برای هر برندی بجنگم.

آب

اولین چیزی که در این نوشیدنی وجود داره آبه که  ۹۰ ٪ این نوشیدنی رو تشکیل می ده و روی طعمش بسیار بسیار موثره و دلیل تمایز خیلی از برند ها هم می تونه آب استفاده شده باشه.

شیرین کننده ها

چند روز که از این ماجرا می گذشت باز هم تحقیقاتم را پی گرفتم و در مورد شیرین کننده های شروع به مطالعه نمودم.

اصولا نوشابه ها بخاطر طعم شیرینی که دارند بسیار دلچسب هستند. تحقیقاتم این را می گفت که در این محصولات از چغندر گرفته تا گلوکز برای شیرین کردن این  استفاده می کنند.

عصاره ها

سپس به طعم دهنده ها رسیدم اصولا در نوشابه مشکی از عصاره درخت کولا استفاده می شد که در افریقا بوجود می آید و این برای من بسیار جالب بود.

انواع مختلفی از طعم دهنده ها وجود داشتند که هر کدام با ذائقه های متفاوتی را به سمت خود جذب کرده بودند.

رنگ ها:

یکی دیگر از اجزای اصلی رنگ های آن هستند که میزان غلظت آن در طعمش بسیار موثر است و این بر میگرده به فرمولاسون موجود.

گاز:

در مورد مضررات نوشابه اطلاعات زیادی وجود داشت که یکی از آن در مورد گاز موجود در آن بود مطالعاتم را در مورد این مورد نیز زیاد کردم و شروع به خواندن مقالات نمودم.

جالب بود که در مورد مضرات و فواید نوشابه بسیار مطلب نوشه شده بود اما این دی اکسید کربن در آن است که باعث تشدید طعم، افزایش زمان نگهداری از طریق اسیدی کردن آن، سوزش زبان و کف کردن می شد.

نوشابه ایرانی با ارزش افزوده ای فراوان :

چند روزی به مطالعه در مورد برند های مختلف پرداختم و دست آخر به سراغ توکا رفتم سایت توکا پر بود از اطلاعات مختلف در زمینه این صنعت پر درآمد ولی چند عامل اصلی باعث دلگرمی من شد طوری که باعث شد بعد از چند ماه نخوت و سستی با شهامت گوشی را بردارم و به بخش فروش این شرکت تماس بگیرم و اون مزایای این نوشیدنی بود:

  • پروبیوتیک ها که به ایمنی کلی بدن کمک می کردند.
  • کاهش قند موجود در این نوشیدنی
  • تسهیل هضم لاکتوز
  • تسکین علایم سندروم معده تسکین پذیر
  • پیشگیری و درمان اسهال عفونی
  • پیشگیری عوارض آنتی بیوتیک ها و عفونت های بیمارستانی
  • ایرانی بودن این محصول و متخصصانی که آن را بوجود آورده بودند.
  • منحصر به فرد بودن این نوشیدنی
  • و تیم مدیریتی و ساختار تشکیلاتی شرکت

وقتی برای مصاحبه به شرکت دعوت شدم بسیار خوشحال بودم و بدون هیچ استرسی وارد دفتر کار شدم توکا به من یک ایده داد که برای رسیدن به رویاها باید جنگید و برای درست جنگیدن باید اطلاعات خوبی داشت.

و این تازه اول راه بود وقتی مدیریت فروش اطلاعات دامنه دار من را در مورد توکا و مصرف کنندگان آن شنید بدون وقفه از من دعوت به همکاری کرد و من توانستم به استخدام این برند مورد علاقه ام در آیم.

روزها سپری می شد و من همچنان به شعاری که در اون آگهی دیده بودم می اندیشیدم (برای رویاهایت بجنگ) جرقه ای به ذهنم رسید و ایده خودم رو با تیم فروش مطرح کردم ما توانستیم به فروش بالایی دست پیدا کنیم و تمام تارگت های تعیین شده فروش را جابجا کنیم.

و من به عنوان یکی از بهترین بازاریاب های حوزه این نوشیدنی شروع به فتح بازار های شهر های مختلف کردم و با سخت کوشی تلاش و بالا بردن دانش توانستم به مرز ایده آل های خودم نزدیک شوم اینچنین بود که من به سمت میلیونر شدن حرکت کردم و حالا دیگه به فکر اینم که با ایده ها و قدرت پروبیوتیک ها ۱۰۰ میلیون اول زندگیم رو در بیارم.